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" T U N S C H "

by Roland Schiltknecht

alpine roots/world music

Roland Schiltknecht (hammered dulcimer of the alps)
Alan Koushan (persian Santur)
Alan Koushan (persian Santur)
with
Roland Dahinden , Alphorn
Heiri Känzig , Double Bass
John Vidakovich , Drums
Gabriel Schiltknecht, Drums , Cowbells
Alain Apaloo, Bass
Christoph Brunner , Violin
Raphael Zweifel, Violoncello

The Hackbrett (hammered dulcimer) as one of the oldest instruments is played amongst many people’s traditional music everywhere in the world.
Roland Schiltknecht started many years ago to detach the alpine Hackbrett from its traditional role in popular music. In doing so, new relations appeared. Schiltknecht combines archaic elements of popular music with elements of jazz and rock.
Meeting persian santur player Alan Koushan brought a dialogue with the 2000 year old ‘root’-form of the alpine Hackbrett. The Hackbrett reached the alpine region in the middle-ages via the orient.

Roland Schiltknecht and Alan Koushan played together for the first time in 1987 within a joint venture at the Berlin Jazz Festival.
Koushan is a master of the persian santur and has played in many crossover project (notably with Peter Gigers "family of percussion").

Schiltknecht lives in the eastern alpregion of Switzerland. In the early eighties he founded with his brother the folk-rock ensemble "Schildpatt". He played at various festivals such as Montreux, Zürich, Berlin , Sidney and Miami as well as at the worldexibitions of Tsukuba (Japan) und Sevilla. Countless participations as session player such as on the "Peeni Waali" albums.

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Roland Schiltknecht (Hackbrett der Alpen)
Alan Koushan (persisches Santur)

ein Dialog zwischen dem alpinen Hackbrett und dem persischen Santur:

ein Dialog zwischen dem alpinen Hackbrett und dem persischen Santur:

Roland Dahinden , Alphorn
mit
Heiri Känzig , Double Bass
John Vidakovich , Drums
Gabriel Schiltknecht, Drums , Cowbells
Alain Apaloo, Bass
Christoph Brunner , Violin
Raphael Zweifel, Violoncello

Das Hackbrett ( hammered dulcimer ) wird als eines der ältesten Musikinstrumente in zahlreichen Volksmusiktraditionen auf der ganzen Welt gespielt.
Roland Schiltknecht begann vor Jahren das alpine Hackbrett aus seiner traditionellen Rolle in der Volksmusik herauszulösen und in neue Zusammenhänge zu stellen. Dabei verbindet er archaische alpine Volksmusikelemente und Improvisationstechniken mit mit Elementen aus Jazz und Rock.
In der Begegnung mit dem persischen Santurspieler Alan Koushan wird ein Dialog mit der 2000 Jahre alten Urform des alpinen Hackbrettes aufgenommen. Das Hackbrett kam im Mittelalter aus dem vorderen Orient in die Alpenländer.

Roland Schiltknecht und Alan Koushan spielten zum ersten Mal 1987 in einem gemeinsamen Projekt am Berliner Jazz Fest.
Alan Koushan ist ein Meister auf dem persischen Santur und hat seinerseits in verschiedenen grenzüberschreitenden Projekten mitgemacht ( u.a. auch bei Peter Gigers " family of percussion ").

Roland Schiltknecht lebt in den Ostschweizer Alpen. Anfang 80er Jahren gründete er mit seinem Bruder die folk - rock - jazz Formation " schildpatt ". Er spielte an verschiedenen in- und ausländischen Jazz Festivals u.a. in Montreux, Zürich, Berlin , Sidney und Miami, sowie an den Weltausstellungen von Tsukuba (Japan) und Sevilla.

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